Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

donderdag 10 maart 2011

Handige hulpjes

Ideaal is deze rijdende zetel! We gebruiken hem elke dag. Helaas begint de stof wat vies te worden maar dat mag ook na 2 jaar. Ik heb nu het plannetje om hem te bekleden met een grofgebreide hoes. Ik liep tegen hele dikke wol aan bij de kringloop. Nu nog de pennen. Mijn breikunsten liggen ook niet meer zo aan de oppervlakte alhoewel ik heel wat met de pennen ben bezig geweest vroeger. Het komt vast wel weer.
Deze rollende bijzettafel/voetenbank/kachelaanmaakkruk/wasmandvervoerder is bij ons écht multifunctioneel. Ik heb hem gemaakt van een hondje (ik kan het ook niet helpen dat het ding zo heet). Het is een soort van meubelvervoerder die je kunt kopen bij de bouwmarkt. Je hebt ze nu ook met veel leukere wielen trouwens. Ik heb een kussen van stevig schuimrubber op maat laten snijden en het geheel bekleed met prachtig oud linnen die ik kocht bij mijn favoriete kringloop de Opslag http://www.deopslag.com/ (Als je een kijkje gaat nemen op die website hoef je niet meer te rennen voor die mooie kaarten die je ziet onder het kopje nieuws want die heb ik allemaal al gekocht erg he)! Enfin ze hebben er regelmatig van het prachtige linnen maar ze hebben daar nog zoveel meer moois! Luiken bijvoorbeeld maar daar ga ik het een andere keer over hebben. Het prachtig geborduurde logootje moest natuurlijk een zichtplekje krijgen en over het midden spande ik een schitterende rand uit een oud sloop (die je ook bij bosjes bij de Opslag hebt liggen voor 2 Euro). Over de hoeken maakte ik een kruissteek.
Het PTT kussen is ideaal omdat je er heel stabiel kopjes op kunt zetten. Ik heb het gemaakt van 3 planken. Zo heb je én kussen én tafel, best handig!
Fijne dag vandaag!
Groet,
Makkie

8 opmerkingen:

  1. Dat ziet er als een heel handig accessoire uit. Mooi zeg, vooral met die postbag-hoes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker mooi.. En oh, die paspoppen, die zijn ook prachtig!!!

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk en vooral slimme ideetjes! Heb jij suggesties waar je van die oude postzakken kunt kopen? Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat jammer dat die kringloop winkel zover bij mij vandaan is..ziet er uit als erreg..leuk en groot!
    Volgens mij haal je hier regelmatig iets moois vandaan!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee weer, dit zijn u echt van die handige bijzetters die je ook makkelijk weer weg schuift.

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent ook wel heel creatief en erg handig Makkie. Leuk zo'n goede kringloop zo dichtbij.

    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!