Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

dinsdag 8 maart 2011

Hoe low budget is dit?

Afgelopen weekend moest ik een paar elastieken verven. Een tinnetje textielverf is dan best prijzig. Ik had nog wat rood crepe papier in de kast liggen (gekocht bij de Action voor 0,39). Wat heb ik gedaan? Een half pakket crepe papier in een pan met water gegooid (das dus nog geen 20 ct), een paar lepeltjes zout erbij gedaan, laten koken, crepe papier eruit, elastieken erin, goed roeren en wat denk je? Mooie geverfde elastieken! Ik had nog water over dus gelijk een stuk oud laken en wat wit vitragekant roze gemaakt. Vanaf nu ga ik geen textielverf meer kopen want crepe papier koop je in alle kleuren van de regenboog. Het is wel handig om handschoenen aan te trekken want ik heb 2 dagen met roze handen gelopen. Ik denk dat je met 1 pak crepe papier een half laken kunt kleuren, een beetje afhankelijk van de intensiteit natuurlijk. Je moet het gewoon uitproberen. Het is wel heel belangrijk om zout aan het water toe te voegen! Doe je dit niet dan spoel je de verf er zo weer uit. Op het laatst kwam ik er achter dat je het crepe papier als je het voorzichtig behandelt nog heel goed kunt gebruiken voor het maken van roosjes. De kleur van het papier is heel natuurlijk geworden. Als ik een mooie bos rozen heb gemaakt zal ik er wat van laten zien. Nu moet ik alleen nog een lesje: hoe draai ik foto's volgen want het lukt me niet om de foto te draaien, sorry!

Nou, na dit lesje consuminderen ook nog een paar foto's, gewoon omdat ze leuk, lief of mijn kleine meisje die altijd zo trouw model was terwijl ze er helemaal geen zin in had en nu al weer zo groot is zijn.


Fijne dag!
Makkie

15 opmerkingen:

  1. Action ik liog er in de kost zo gaaf die winkel, heerlijke plaatjes heb je en mooie vondsten, groetjes irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super tip zeg....je moet het maar bedenken.....
    En wat een plaatje dat meisje van je......ze poseert prachtig.
    Fijne dag
    Liefs

    Hangt daar nu je rose laken??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hay Marjan,

    Wat was dat een ontzettend leuk gesprekje...heb ervan genoten...!
    En dat leuke gesprekje hebben we te danken aan de Bertramschoentjes hhihihi..leuk,leuk...

    Je blog ziet er supertof uit..leuk al die mooie dingen die je maakt, die mooie gekleurde bloemen van stof maken me helemaal vrolijk..
    Natuurlijk heb je er een heuse fan bij...wil niks van je blog missen meis,dus weer een volgertje erbij..

    Je kleine meisie..is een leukerdje..en ja kinderen worden snel groot, en ook dat heeft weer veel leuke en aantrekkelijke kanten..

    Enne..je geit is amazing!!!
    Wordt haast verliefd op dez stoere kerel...hihi..

    Meis, we horen van elkaar..en misschien tot snel!

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee! Ben erg benieuwd naar je roosjes, maar die worden vast prachtig! Groetjes, Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat knap verzonnen weer zeg! Wat heb jij toch ongelooflijk veel inspiratie.. slaap je wel goed 's nachts? haha! (Ik lig namelijk ook vaak op bed nog vanalles te bedenken ;)
    Het roze crepe papier dat zo aan je deur hangt is op zich al een plaatje trouwens.
    En wat een schattige dochter heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi wat een idee als je maar wat uitprobeert dan kom je achter de leukste dingen
    leuke dochter heb je ongeveer als die van mij ook die leeftijd wat gaat dat dan toch hard
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor de Tips.
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hou verzin je het?
    Maar we slaan het op, want ook hier wordt er door dochterlief (van 5) nog veel geknutseld..
    Dank voor je tip en mooie foto's.
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De reactie van mijn voorganger was ook het eerste wat in mij opkwam: Hoe verzin je het? Volgens mij ben je altijd aan het denken: hoe zal ik dit, hoe zal ik dat? Wat nou als ik het eens zus of zo doe? En, heb ik gelijk? Niet negatief bedoeld hoor, ik ben alleen maar vol bewondering!

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou die tip nemen we mee hoor, ik weet dat je erg gekleurde handen krijgt van crêpe papier...dagen met paars of zwart aan je handen is niet leuk, maar als ik dit zo lees dan heb ik het ervoor over, een goedkope manier en zo effectief..
    De bloemen van je vorige post zijn ook heel leuk, ga ik zeker proberen.

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een tip waar ik heel blij van wordt, bedankt Makkie.
    Wat een mooi meisje is dat kleine fotomodel, heel schattig. Ik begrijp dat je trots op haar bent.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke tip. En wat een leuke dochter. Ze poseert of ze nooit anders doet.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor de tip! ga ik zeker eens gebruiken. mooie spontane dochter heb je, doet ze goed zo op de foto:-)

    groet van Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Via je website kwam ik op je blog terecht. Ben jarenlang lid geweest van de EVA!
    De ideeën op je website spraken me erg aan. Vooral die schaal met gelatine! Wat een inspirerend idee.
    Ik blijf je volgen. Misschien vind je het leuk om een kijkje te nemen op mijn site met haaksels en andere sweet&simple creative things.

    Hartelijke groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!