Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

woensdag 27 april 2011

Elke dag een feestje

Voor EVA 4 (het meinummer) maakte ik 4 verschillende slingers. Slingers zijn helemaal hip. Dit zijn wat andere slingers dan de puntjes die je veel ziet.
Mijn favoriet is de lampjesslinger. Je maakt ze van papieren bekertjes. Hier knip je 3,5 cm vanaf. Je haakt er een schulprandje zoals ik beschreven heb in het artikel. Het is hetzelfde principe als wat ik gedaan heb bij de stapelslinger voor koninginnedag. Deze bekertjes komen bij Green Gate vandaan maar je kunt overal leuke bekertjes kopen. Ik vind ze zelf erg leuk! Ze branden heel sfeervol en ik kan er echt van genieten. Omdat ik mijn items altijd al een paar maanden van tevoren moet maken is het wel eens lastig om er niks over te vertellen. Dat vond ik met deze slinger nou ook.



 
De volgende slinger maakte ik van kleine boomstamschijfjes. Die beplakte ik met leuke papiertjes en de letters ANNELOT. Het is een vrolijke naamslinger geworden. De hele beschrijving vind je in het artikel.



De derde slinger knipte ik van dubbel papier. Ik maakte er molentjes van die ik aan een lint knoopte.


De vierde slinger maakte ik van stof. Allemaal hartjes die ik achter elkaar aan een lint naaide.



Laat je lekker inspireren!




Je kunt het artikel vergroten door erop te klikken.


Je kunt natuurlijk ook gewoon 1 molentje ophangen.



Stoere en lieve elementen bij elkaar gevoegd. Het is precies zoals Annelot is!


Lieve hartjes vormen samen een slinger.

Vandaag heb ik alweer een fotografiedag. De tijd vliegt.
Ik wens jullie een hele fijne woensdag! Maak er een feestje van!
Groet,
Makkie

50 opmerkingen:

  1. Ze zijn geweldig...over een paar maanden heb ik een tuinfeest dus ik ga er zeker een paar maken (die met die kapjes is absoluut om te kwijlen!)
    fijne dag, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige vlaggetjes. Mijn favoriet is de lampjesslinger.
    Daar zou ik me wel eens op willen storten. Succes vandaag.
    groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Makkie,

    Wat heb je weer prachtige dingen gemaakt. De slinger van Greengate bekertjes is echt geweldig!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik denk dat we allemaal dezelfde favoriet hebben echt geweldig!! Ben toevallig gisteren begonnen met een hartjesslinger voor Nina, maar dan eentje die naar beneden hangt. Ook zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je lichtjes slinger vind ik super.
    Echt enorm leuk gemaakt.
    Ik ga hem onthouden en als ik tegen de kersttijd weer eens lichtjes tegenkom deze proberen te onthouden.
    Thanks voor alle tips weer.
    Groetjes en een fijne fotoshoot Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk zeg! Vooral die bekertjes slinger vind ik top. Zoiets ga ik maken voor in de tuin, leuk voor die zwoele avonden die er vast gaan aankomen.

    Fijne dag Makkie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooooooooooooohooooooooooooo die bekertjes!!!!!!! TE leuk, voor de aankomende verjaardagen van de meiden bv!!:)
    Dankjewel voor het delen!

    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel, gaaf die bekertjes!
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer zo'n geweldig leuk idee.
    Gezellig dat je dit elke keer weer aan ons laat zien en meegenieten.
    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goeimorgen! Wat een geweldig vrolijke blogpost weer, een prachtig begin van m'n dag. Ik ben ook gek op slingers, heb er al een hoop gehaakt en van papier gemaakt....maar er kan nog altijd meer bij. Die met de bekertjes zijn m'n favoriet, dus ik ga maar eens op zoek naar zulke mooie bekertjes. Fijne dag gewenst! X Floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke slingers heb je gemaakt, die met die boomstamplakjes (leuk woord voor galgje) vind ik wel heel erg leuk. Bedankt maar weer voor je inspiratie.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een leuke slingers! heerlijk als je op zulke dingen komt... ik zou de EVA wel eens los willen kopen, maar kom m eigenlijk nooit tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Laat ik nu toch net een hele stapel Greengate-bekertjes hebben, wat zou ik daar eens mee gaan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat feestelijk Makkie, heel erg leuk!! en wat een leuke reportage in de EVA!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh die bekertjes slinger is gaaf zeg, echt leuk, jammer dat mijn kinderen er te oud voor zijn, zou ze zo gaan maken, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dit is echt geweldig!!
    inderdaad, vooral de bekertjes slinger.
    Ik ga meteen kijken of ik ergens greengate bekertjes kan scoren, superbedankt voor je ideeƫn!!
    (Oh, en ik ben door jou en je blog lid geworden van de eva, heb het artikel over jou ook gelezen, leuk hoor!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. echt heel leuk, vooral die bekertjes.. dat idee sla ik op. Hopelijk nog veel feestjes te vieren. (dv)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind de lampionslinger helemaal geweldig! Een tijdje geleden heb ik al eens zitten bedenken hoe ik zoiets zelf kon maken. Altijd leuker dan kopen. Maar dit is heel eenvoudig, en heel leuk! Ik ga 'm zeker onthouden! Hartstikke leuk tijdens de zomeravonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super leuk....ik heb van de zomer nog een paar kinderverjaardagen dus ga er zeker een maken!

    Gooeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. HĆ©, gister bij de boekhandel lag het vorige nr. nog van de EVA.
    Is de nieuwe vandaag uit?
    Wat een super leuk idee weer!
    Die met die bekertjes is echt het leukste..vind ik!
    Fijne dag, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die bekertjes, super! De anderen zijn ook geweldig mooi gemaakt. Laat het feest maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ELKE DAG IS EEN FEESTJE.....JE MOET ALLEEN ZELF DE SLINGERS OPHANGEN.
    BIJ DEZE.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk om in de reacties te lezen dat iedereen dezelfde favoriet heeft! Ook voor mij is de lampjesslinger absoluut de leukste. Wat een fantastisch idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. de bekertjes/lampjes zijn wel heel leuk, ik hou ze in gedachte...om ooit eens te maken.
    Thanks voor de tip!

    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leueueueuk!!! De bekertjes zijn mijn favoriet! Ik ga ze opslaan in m'n ideeenmapje :-)

    Doeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. OOOOH, ik ben helemaal weg van die slinger van de bekertjes!!!! Wat een super idee!!!! Waar haal je het vandaan....

    De andere slingers zijn ook geweldig trouwens!

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Erg leuke slingers, die met de lampenkapjes vind ik het leukst.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jaaaa! Die met die bekertjes, die is echt helemaal geweldig! Die met die houten schijfjes en letters ook trouwens.

    'k Moet m'n knutselspullen maar weer eens opzoeken geloof ik...

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een geweldige slingers; kan niet kiezen welke ik het mooiste vind!

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. O, wat een leuk idee met de bekertjes en de geschulpte randjes. Ik wordt er blij van.
    Ik heb net mooie papieren bekertjes gekocht bij Xenos en dacht 'weet niet wat ik ermee ga doen, maar ik koop ze voor de mooi'. Deze hebben nu een doel gekregen.
    Bedankt! en groetjes van Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel erg leuk! Ik zal deze zeker onthouden en er een paar maken.

    Groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo wordt elke dag een feestje!! Mijn dochter krijgt binnenkort een nieuwe (zolder)kamer en wil de lampekapjes gaan maken/haken.
    Mocht het ervan komen (we hebben altijd heel veel plannen, maar...)dat laat ik het je weten en zien!!
    Bedankt voor het leuke idee
    Noflike avond! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een geweldige ideeƫn heb je weer ,en ja bij mij is ook de lampjesslinger favouriet.

    groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Makkie,
    wat leuk dat je hebt gereageerd op mijn blogberichtje de Roos,
    ik ben nog niet zo erg lang getrouwd, maar ik weet zeker dat mijn man deze mooie lieve gewoonte altijd zal blijven volhouden en ik ben er erg blij mee!
    Mijn man is een hele romantische man en hij zegt dat ik ook erg romantisch bent, hij zegt altijd, wat je geeft krijg je terug!
    Dan wil ik je nog komplimenteren met je prachtige blog en de mooie dingen die je maakt en al de tips die je hebt gegeven, ik heb mijn ogen uitgekeken!
    Ik ga je volger worden, groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oooo, die lampjes zijn geweldig! Ik zie hem al hangen aan onze veranda. Weer iets voor op mijn ttd lijstje dus.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat zijn ze enig!
    Ik ben verliefd op de bekertjesslinger, zooooo'n goed idee!!!

    mimilovesmimi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zooooo leuk, de bekertjesslinger! Wat wordt ik hier blij van, superleuk bedacht!

    Trouwens erg genoten van het kijkje in je huis in de Eva!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi!! Ik ben helemaal flabbergasted, wat een mooie dingen maak je! Soms zie je leuk gezellig gefrobel, maar dit is different koek.
    Super!
    Groetjes,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Gorgeous banners, so clever. Big congrats on the article. Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een geweldige slingers! De Eva was bij mij even blijven liggen (hoe kan dat?) en het lezen van blogs was er ook al even niet van gekomen. Maar gister zag ik de slingers. Echt te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Prachtig prachtig blijf me verbazen...
    kan ik niet een dagje mee lopen met je ....wie weet wakker je mijn creatieve brein ook wat meer aan...
    noemen we het gewoon een snuffelstage :)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een super leuke slingers! Ook de koninginnedag blikjes vind ik super. Doel van dit jaar > Zoveel mogelijk blikjes verzamelen voor volgend jaar.

    Groetjes Eliza

    www.ikhebeenbep.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Makkie,
    Hier 'Spuit Elf' :-). Ik had deze blogpost gemist. Zie je slingers dus nu pas en vindt ze prachtig!!!
    Hartelijke groet,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hallo Makkie,
    Mag ik van jou de foto van de lampionslinger gebruiken voor een linkje op mijn blog?
    Hartelijke groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Leuk, die lampionslinger. Ik kan niet haken en zou dus iets anders moeten verzinnen voor die rand. Wat een leuke blog heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik heb deze lampjesslinger vandaag gemaakt. ( zie mijn blog)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat heb je leuke slingers gemaakt zeg!! Ik ga ze op mijn leuke-dingen-to-do-lijstje zetten als ut mag :-)
    Ik ga je volgen!! lieve groetjes brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Oooh, ik ontdek dit nu pas! Is deze Eva nog verkrijgbaar?
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!