Over wonen, stylen, decoreren, fotograferen, kringlopen en zelf maken

Pagina's

woensdag 6 juni 2012

Leuk klusje

Dag allemaal!
Wat een druilerige dag he! Jammer na de heerlijke temperatuur waar we zo mee verwend waren. Maar kop op, het wordt vast snel beter! 
Vandaag heb ik een eenvoudig borduurklusje die je op allerlei dingen kunt toepassen. Ik kwam op het idee door de mand op de foto. Het is een gezellige mand, je kunt alleen niet zien wat er onder zit. Das niet erg handig als je een volle gedekte tafel hebt. Ik maakte het van een klein stukje van een oud borduurwerkje. Ik schreef er met verwijderbare pen de tekst op waarna ik deze met een stiksteekje en wat borduurzijde overnam. Een klein stukje andere stof er onder, een paar oude knoopjes en je hebt al iets heel leuks. Je kunt het uiteindelijke resultaat met een paar steken op de mand naaien. Met dit idee in je achterhoofd kun je leuk doorborduren (zowel letterlijk als figuurlijk). Met dit weer en de voetbalgekte in het vooruitzicht is het een leuk tijdverdrijf.
Hebben jullie zin in het voetbal? Ik eigenlijk niet maar als iedereen om me heen enthousiast is (en die mannen hier die zijn dat) zal het vast wel komen. Hoe dan ook ik zal me moeten schikken in het lot, de komende weken heb ik denk ik niks te vertellen in huis.
Ik wens jullie een mooie week toe!
Groet!

(Marjan Laban fotografie)


(Marjan Laban fotografie)

Makkie

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Hier kan je vele kanten mee op!
    Groetjes Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk, voetbal gekte hebben we hier niet zoveel last meer van sinds de zoon de deur uit is. Anders kwamen al die jongens altijd, dat mis ik wel weer. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee en zo klaar ook. mijn oudste dochter houd van borduren en heeft iets meer tijd... ik ga het haar vragen hihi. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou dat is toch makkie ;)

    i like it.

    Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh wat schattig!SU-PER!

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk ideetje Marjan, ook als je eens iets origineels wil weggeven!
    hier geen voetbalgekte, mijn mannen zijn (gelukkig voor mij) niet zo voetbal gek :-)
    Een fijne dag gewenst
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, ik kom tijd te kort, hahaha.. Voetbalgekte, ja hier ook. Met al die mannen in huis moet je wel. Je wordt van zelf aangestoken door het voetbal virus.

    Fijne dag nog.
    groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!! Ik ben ook dol op zulke borduurklusjes...
    En die voetbal... tja... daar ontkom ik hier ook niet aan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee en eenvoudig te maken!
    En voetbalgekte hier in huis komt niet van mijn man maar van mij!!!

    Groetjes,
    Riah

    BeantwoordenVerwijderen

Ik waardeer je berichtje enorm!